Wydarzenie rozpocznie się za...

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

Kozetkon to jednodniowe, bezpłatne wydarzenie, łączące w sobie elementy konwentu i popularnonaukowej konferencji psychologicznej. Będzie to okazja do spotkania, pogrania w gry planszowe i RPG, posłuchania prelekcji czy poznania nowych osób z fandomu, twórców, ale i pozytywnych osób ze środowiska psychologicznego.

Czas i miejsce

19 sierpnia 2023, godz. 9.00-19.00

MOK, Kamienica Naujacka
ul. Dąbrowszczaków 3, Olsztyn

Prelekcji

Sesji RPG

Konkursy z nagrodami

Strefa planszówkowa

Program

9.30 Otwarcie wydarzenia i wprowadzenie do meta gry

Sala literacko – psychologiczna

10.00 Trening rozwoju odporności psychicznej w wirtualnej rzeczywistości (VR) - Ewa Waszkiewicz & Paweł Roman
11.00 Jak być autorem fantastyki w Polsce i dlaczego nie warto? - Krzysztof Piersa i Arkady Saulski

Powyżej wspomnieni panowie niejednokrotnie dzielili się swoimi brutalnymi spostrzeżeniami na temat żywotu pisarza w swoim znanym i uwielbianym (przynajmniej przez krewnych) „Bez Pardonu Podcast”. Teraz w ramach kozetkonu odpowiedzą na to najmroczniejsze z pytań.

12.00 Wszystko już było - Arkady Saulski

Podobieństwa nie mają znaczenia, jednak zbyt często uznajemy, że jest inaczej. Które znane dzieła są kopiami innych dzieł? I dlaczego po Biblii wszystko już było? O tym opowie Arkady Saulski, dziennikarz, autor, admirator niedźwiedzi.

13.00 "Psychoza to ten film o osobowości mnogiej” – czy pokazywanie zaburzeń psychicznych w popkulturze to dobry pomysł? - Anna Olechowska

O jakim zaburzeniu tak naprawdę opowiada ,,Psychoza”? Czy seriale dla nastolatków powinny mówić o trudnościach psychicznych? Hollywood od zawsze było zainteresowane pokazywaniem osób z zaburzeniami psychicznymi. Niestety, twórcy filmów czy seriali nie ze wszystkiego powinni być dumni. Przejdziemy przez przykłady dobre, dzięki którym widz z różnymi trudnościami mógł poczuć się zrozumiany. Zrobimy jednak również walk of shame tym przedstawieniom, które były stygmatyzujące lub zupełnie niezgodne z obecną wiedzą.

14.30 FOMO, Sexworking, hejt i wiele innych, czyli o zagrożeniach internetu - Krzysztof Piersa

Obecnie 2-latek przegląda telefon rodzica, a 7-letni uczniowie podstawówki mają własne smartfony. Rodzice nie słyszęli o Family Link i nie ingerują w prywatność dziecka. Na co trafia dziecko w internecie? Czym naprawdę są cyberzagrożenia? Co wydarzy się za kolejne dziesięć lat?

15.30 Jak wydać książkę? - Arkady Saulski

Nie oszukujmy się – każdy z nas chciał albo chce wydać książkę. Nie jest to jednak wcale tak proste jak się wydaje. A i samo wydanie książki to dopiero pierwszy krok. Jak nie utonąć na rynku i czego się wystrzegać? O tym opowiada naczelny admirator niedźwiedzi kraju – Arkady Saulski. Gość pisze też książki. Podobno nawet ujdą.

16.30 Przekrój historii fandomu Olsztyńskiego, czyli od pierwszego konwentu do Festiwalu Fantastyki - Wojciech Sedeńko

Fandom olsztyński od początków w latach 70. XX wieku po czasy współczesne. Kluby, konwenty, wielkie sławy, goście, anegdoty, festiwal fantastyki, magazyn SFinks, encyklopedia fantastyki, olsztyńskie wydawnictwa, kto jest kim.

17.30 Miłość niejedno ma imię – czyli o wyborze partnerki romantycznej w grze Wiedźmin III: Dziki Gon - Kacper Komarowski & Michalina Orzoł

Koło Naukowe Psychologii „Oblicza”, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Jedna z nich stanowcza, nie uznająca kompromisów i skrywająca swe prawdziwe uczucia. „To mądra i w sumie dobra kobieta… Ale skrupułów to ona nie ma żadnych. Jest bezwzględna i bezlitosna”. Druga – optymistyczna, bez oporów mówiąca o własnych emocjach, ale potrafiąca również wziąć sprawy we własne ręce. „Wesoła, chichocząca z byle powodu, wyglądająca jak podlotek”. Yennefer i Triss – dwie postaci mające zarówno rzesze zwolenników, jak i przeciwników. Jakie są te bohaterki? Co skrywają w sobie osoby, które preferują jedną z czarodziejek? Zapraszamy Państwa na warsztaty połączone z mini – wykładem, na których wspólnie będziemy mogli odpowiedzieć na te pytania.

Sala RPG i gier komputerowych

10.00 Podróż szlakiem komputerowych Zapomnianych Krain - Patryk "Serafin" Joniak

Growe Zapomniane Krainy to nie tylko Baldur’s Gate czy Neverwinter Nights. Przedstawię wam początki, sięgające jeszcze czasów AD&D, gdy Lochy oraz Smoki rozpoczęły podbój wirtualnego świata komputerowego.

10.30 Kwantowe ogry i koboldy na pachcie czyli filozoficzne rozterki Mistrza Gry - Wujek Jasirus

Dokąd dalej udadzą się Bohaterowie? Jakim wyzwaniom stawią czoło i co ich czeka? Mistrz Gry przeca zna odpowiedzi na wszystkie te pytania…chyba. No bo niech pierwszy rzuci kostką ten, kto nigdy nie zawahał się pisząc czy przygotowując scenariusz. „A co jeśli…?” jest grozą wiszącą niczym miecz Damoklesa nad każdym MG. Co z nim zrobić? Jak zabrać się do pisania scenariusza i skąd wiedzieć na co się przygotować? No i co z tymi ogrami – żywe one w końcu czy martwe? A może…?

12.00 Uzależnienie od gier, internetu i telefonów - fakty i mity - Krzysztof Piersa

Jak rozpoznać uzależnienie? Kiedy mamy do czynienia z problemem, a kiedy wyłącznie z fascynacją? Jak i kiedy reagować w przypadku najmłodszych? Jakie społeczne konsekwencje czekają nas w przyszłości. Przez ostatnie 8 lat Krzysiek odbył blisko 1200 wykładów profilaktycznych na obszarze całej Polski i teraz podzieli się swoimi spostrzeżeniami na Kozetkonie

13.00 Warhammer 40.000 Zapoznanie ze światem i opis Straży Śmierci (Deathwatch) - Paweł Stobrawa

Prelekcja ma na celu zapoznanie ze światem warhammera 40k. Opisuję on chronologiczne dzieje ludzkości, najważniejsze rasy, światy i wydarzenia w uniwersum. Dodatkowo prelekcja zawiera informacje o Straży Śmierci. Elity Kosmicznych Marines podlegającej inkwizycji.

14.30 Jak stworzyć cosplay postaci z gry? - Cat on the Moon

Fizyka przecząca logice, ogromne zbroje, fantazyjny wygląd oraz wymyślne propy, czyli postaci z gier. Jak zrobić cosplay takiej postaci? Jak przezwyciężyć ograniczenia związane z grawitacją, aby to działało i abyście nie zwątpili w swoje umiejętności? Postaram się pokazać Wam jak wygląda cały proces stworzenia takiej postaci od wyboru odpowiedniego modelu aż po finalny strój.

15.30 Nienormatywność w fabule – jak to ugryźć? - Nastii

Neuroatypowość, niepełnosprawność, płeć oraz seksualność dają niesamowite spektrum możliwości w kontekście fantasy. Jak ożywić swoje światy? Czy mamy jakieś przykłady w naturze, które mogą nas zainspirować? Czy domyślnie wszystkie postaci muszą być „normalne“? Jeśli masz otwarty umysł i chcesz dodać inkluzywną warstwę w książkach lub w swoich grach fabularnych, przyjdź i dowiedz się więcej.

16.30 Dokąd jedzie ten autobus? - czyli erpeżki online - Dredu&Masha, Erpegówek
17.30 VR: Mini turniej Beat Saber'a

Sala planszówkowa

Przestrzeń otwarta w godz. 9.30-18.30. Możliwość porozmawiania o grach, wypożyczenia i rozegrania przy stolikach.

W tym: Mroczny Amulet i Dice Royal z Dredem i Mashą

Sala dzieci i młodzieży

10.00 - 12.00 Jagodowy Las. Tajemnica słonecznej polany - Adam Ginel, Ustatkowany Gracz

Sesja dla dzieci w systemie Jagodowy Las. Dzieci wcielą się w dzielne Krasnoludki, które będą musiały pomóc Chochlikom. Ich Słoneczna Polana przestała być słoneczna!

12.00 - 13.30 Mistrz Baśni: Król Szczurów - Borys Wawrzkiewicz
Sesja dla dzieci.
Niewidzialna Królowa wzywa na Zamek Bohaterów najdzielniejszych mieszkańców Krainy. Przebiegłe szczury dostały się do fundamentów budowli. Jeśli Bohaterowie nie przyjdą Jej z pomocą, Zamek runie.
14.00-18.00 Dzieciaki na rowerach: Sammy is missing - Sitek
Jesteście paczką przyjaciół ze szkolnej ławki, należycie do tego samego klubu, a wasza przyjaciółka znika. Co zrobicie? 
Gra w systemie inspirowanym Stranger Things.

18.30 Zakończenie wydarzenia i rozwiązanie meta gry

Blok poranny RPG

10.00 – 14.00

Wampir. Maskarada: Bądźmy szczerzy...

Kilka chwil odstępu pomiędzy strzałami sprawia, że masz nadzieję, że to już koniec. W ciemności dookoła Ciebie nastaje cisza, złowroga niepokojąca cisza. Po chwili słyszalne zdaje się być wymienianie magazynka w broni, potem jej przeładowanie. Bądźmy szczerzy… boisz się?

Prowadzi: Marcin „Marenioo” Stefanko

Triggery: do omówienia, dostosowania z osobami grającymi

Zew Cthulhu: Posępna posiadłość
Mieszkańcy slumsów w Massachusetts, w okresie Wielkiego Kryzysu odkrywają, że ich społeczność jest atakowana przez nieznane moce. Kto lub co jest za to odpowiedzialne? Czy badaczom uda się rozwikłać tę zagadkę zanim ich bliscy zostaną zniszczeni?
Prowadzi: Podbiel
Triggery: przemoc, choroby, wulgaryzmy, elementy body horroru, strach, niepokojące zjawiska
Shadowrun Anarchy: Kogut, krewetki, karabin
Ping! Dostaliście wczoraj nową wiadomość na commlinku. To Bing-Lei Shen. „Billy”, bo taką ma ksywkę w runnerskim świecie, jest Waszym przyjacielem, jeszcze ze „starych, dobrych czasów”. To był czas, gdy wszyscy byliście jeszcze młodzi i gniewni. Wierzyliście, że całe Seattle jest na wyciągnięcie ręki. Biegaliście jeszcze wtedy za prostymi zleceniami i szybką gotówką. Billy parę razy przyjął za Was kulkę. Wy za niego też. Jednak Shen wycofał się jakiś czas temu, aby przejąć, jak to powiedział: „rodzinny biznes”, po śmierci jego ojca. Pomimo tego, że macie mnóstwo własnych zmartwień na głowie, staracie się jeszcze utrzymywać kontakt. Co najmniej raz do roku widzicie się na obchodach Chińskiego Nowego Roku. Zawsze w małej restauracji w Chinatown – Xiā tiáo. Mają tam najlepsze krewetki w tempurze w mieście. To tam poznaliście się przy Waszym pierwszym zleceniu, lata temu. Piękne czasy… Otworzyliście wiadomość. „Nǐ hǎo! Tylko przypominam, że jutro wchodzimy w rok Koguta ;P Jak się nie pojawicie to będziecie mieli ch*jowy rok ;D Krewetki i ciastka z wróżbą. Trzeba poświętować! 🙂 Mam też dla Was niespodziankę! Pierwsza kolejka na mój koszt 😉 ~Billy”
Prowadzi: Nautilius
Triggery: przekleństwa i przemoc, reszta do omówienia, dostosowania z osobami grającymi

Blok popołudniowy RPG

14.30 – 18.30

Worlds Without Number: Opowieści z Późniejszej Ziemi

Wieki ludzi i Przybyszów dawno odeszły, pozostawiając tylko szkielety swoich miast i popioły swoich snów na tym zmęczonym już świecie. Dziedzictwo ich praw wszyte głęboko w jego strukturę. Edykty martwych bogów i upadłych królów-magów podążają ścieżkami sił, których już nie jesteśmy w stanie zrozumieć. Pozostaliśmy dziedzicami ich niewidocznych już imperiów, a nasze życie zmuszeni jesteśmy budować na ich popiołach. Ale powstaniemy, jak nasi przodkowie po dziesięć tysięcy razy przed nami, i zbudujemy nowy świat. Po każdej erze ciemności nadchodzi świt. Musi nadejść…

Prowadzi: Dawid „Wujek Jasirus”

Triggery: gore, ciemność

Oneiros: Karty Wyobraźni: Koszmarny Wypadek
Gracze wcielają się w postacie, które wędrują we śnie kobiety. Uczestniczyła ona w wypadku samochodowego i od tego czasu cierpi na bezsenność. Celem graczy jest walka z koszmarami, odnalezienie źródła problemów kobiety, oraz pomóc w powrocie do normalnego życia.
Prowadzi: „Thronaar”
Triggery: koszmary, wypadek
Zew Cthulhu (modern): SCAM

Zajawka: TUTAJ

Prowadzi: Crystal Root

Triggery: przemoc fizyczna i psychiczna, seksualność, zdrowie psychiczne

Deathwatch. Warhammer 40.000: Dobry ork to martwy ork

Z jednej z planet wewnętrznych przyszedł S.o.S o kolejnej inwazji xenos. Wielka horda Zielonoskórych bezlitośnie atakuje sprzymierzone siły obrońców Space Marines, Gwardi Imperialnej i Astra Imperialis( Floty imperialnej). Zostaniecie wrzuceni w sam środek konfliktu wraz z innymi oddziałami Straży Śmierci. Wasza grupa trafia tuż za linią wroga? Błąd nawigacji, a może plan mądrzejszych od was. Dowiecie się na miejscu, o ile przeżyjecie wystarczająco długo.

Prowadzi: Paweł Stobrawa

Triggery: Krew, Mord, Śmierć, Kanibale, Wojna, Każdy sposób na zabójstwo jest akceptowalny w imię imperatora. Fanatyzm religijny, rasizm według wszystkiego co żyje i nie jest człowiekiem (przeważnie). Nie ma Dobrych, są tylko zwycięzcy

Diuna: Przybycie na Pustynię

Arrakis. Diuna. Pustynna planeta. Jedyne we wszechświecie źródło przyprawy. Dopiero co Imperator przekazał ją w lenno rodowi Atrydów. Postacie Graczy zostają wysłani na Arrakis przed przybyciem księcia Leto Atrydy, lady Jessiki oraz ich syna Paula. Zadaniem postaci będzie sprawdzenie rezydencji w Arrakin oraz pozbycie się każdego szpiega, pułapki i asasyna zostawionego przez poprzednich władców Diuny, Harkonenów. Czasu jest niewiele, a niepowodzenie misji zagrozi życiu głów rodu Atrydów.

Prowadzi: „Wyznawca”

Triggery: 

Organizator i partnerzy wydarzenia

Sponsorzy nagród

Patroni medialni