
Wydarzenie rozpocznie się za...
Dzień(s)
:
Godzina(y)
:
Minut(y)
:
Sekund(y)
Kozetkon to jednodniowe, bezpłatne wydarzenie, łączące w sobie elementy konwentu i popularnonaukowej konferencji psychologicznej. Będzie to okazja do spotkania, pogrania w gry planszowe i RPG, posłuchania prelekcji czy poznania nowych osób z fandomu, twórców, ale i pozytywnych osób ze środowiska psychologicznego.
Czas i miejsce
19 sierpnia 2023, godz. 9.00-19.00
MOK, Kamienica Naujacka
ul. Dąbrowszczaków 3, Olsztyn
Prelekcji
Sesji RPG
Konkursy z nagrodami
Strefa planszówkowa
Program
9.30 Otwarcie wydarzenia i wprowadzenie do meta gry
Sala literacko – psychologiczna
10.00 Trening rozwoju odporności psychicznej w wirtualnej rzeczywistości (VR) - Ewa Waszkiewicz & Paweł Roman
11.00 Jak być autorem fantastyki w Polsce i dlaczego nie warto? - Krzysztof Piersa i Arkady Saulski
Powyżej wspomnieni panowie niejednokrotnie dzielili się swoimi brutalnymi spostrzeżeniami na temat żywotu pisarza w swoim znanym i uwielbianym (przynajmniej przez krewnych) „Bez Pardonu Podcast”. Teraz w ramach kozetkonu odpowiedzą na to najmroczniejsze z pytań.
12.00 Wszystko już było - Arkady Saulski
Podobieństwa nie mają znaczenia, jednak zbyt często uznajemy, że jest inaczej. Które znane dzieła są kopiami innych dzieł? I dlaczego po Biblii wszystko już było? O tym opowie Arkady Saulski, dziennikarz, autor, admirator niedźwiedzi.
13.00 "Psychoza to ten film o osobowości mnogiej” – czy pokazywanie zaburzeń psychicznych w popkulturze to dobry pomysł? - Anna Olechowska
O jakim zaburzeniu tak naprawdę opowiada ,,Psychoza”? Czy seriale dla nastolatków powinny mówić o trudnościach psychicznych? Hollywood od zawsze było zainteresowane pokazywaniem osób z zaburzeniami psychicznymi. Niestety, twórcy filmów czy seriali nie ze wszystkiego powinni być dumni. Przejdziemy przez przykłady dobre, dzięki którym widz z różnymi trudnościami mógł poczuć się zrozumiany. Zrobimy jednak również walk of shame tym przedstawieniom, które były stygmatyzujące lub zupełnie niezgodne z obecną wiedzą.
14.30 FOMO, Sexworking, hejt i wiele innych, czyli o zagrożeniach internetu - Krzysztof Piersa
Obecnie 2-latek przegląda telefon rodzica, a 7-letni uczniowie podstawówki mają własne smartfony. Rodzice nie słyszęli o Family Link i nie ingerują w prywatność dziecka. Na co trafia dziecko w internecie? Czym naprawdę są cyberzagrożenia? Co wydarzy się za kolejne dziesięć lat?
15.30 Jak wydać książkę? - Arkady Saulski
Nie oszukujmy się – każdy z nas chciał albo chce wydać książkę. Nie jest to jednak wcale tak proste jak się wydaje. A i samo wydanie książki to dopiero pierwszy krok. Jak nie utonąć na rynku i czego się wystrzegać? O tym opowiada naczelny admirator niedźwiedzi kraju – Arkady Saulski. Gość pisze też książki. Podobno nawet ujdą.
16.30 Przekrój historii fandomu Olsztyńskiego, czyli od pierwszego konwentu do Festiwalu Fantastyki - Wojciech Sedeńko
Fandom olsztyński od początków w latach 70. XX wieku po czasy współczesne. Kluby, konwenty, wielkie sławy, goście, anegdoty, festiwal fantastyki, magazyn SFinks, encyklopedia fantastyki, olsztyńskie wydawnictwa, kto jest kim.
17.30 Miłość niejedno ma imię – czyli o wyborze partnerki romantycznej w grze Wiedźmin III: Dziki Gon - Kacper Komarowski & Michalina Orzoł
Koło Naukowe Psychologii „Oblicza”, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Jedna z nich stanowcza, nie uznająca kompromisów i skrywająca swe prawdziwe uczucia. „To mądra i w sumie dobra kobieta… Ale skrupułów to ona nie ma żadnych. Jest bezwzględna i bezlitosna”. Druga – optymistyczna, bez oporów mówiąca o własnych emocjach, ale potrafiąca również wziąć sprawy we własne ręce. „Wesoła, chichocząca z byle powodu, wyglądająca jak podlotek”. Yennefer i Triss – dwie postaci mające zarówno rzesze zwolenników, jak i przeciwników. Jakie są te bohaterki? Co skrywają w sobie osoby, które preferują jedną z czarodziejek? Zapraszamy Państwa na warsztaty połączone z mini – wykładem, na których wspólnie będziemy mogli odpowiedzieć na te pytania.
Sala RPG i gier komputerowych
10.00 Podróż szlakiem komputerowych Zapomnianych Krain - Patryk "Serafin" Joniak
Growe Zapomniane Krainy to nie tylko Baldur’s Gate czy Neverwinter Nights. Przedstawię wam początki, sięgające jeszcze czasów AD&D, gdy Lochy oraz Smoki rozpoczęły podbój wirtualnego świata komputerowego.
10.30 Kwantowe ogry i koboldy na pachcie czyli filozoficzne rozterki Mistrza Gry - Wujek Jasirus
Dokąd dalej udadzą się Bohaterowie? Jakim wyzwaniom stawią czoło i co ich czeka? Mistrz Gry przeca zna odpowiedzi na wszystkie te pytania…chyba. No bo niech pierwszy rzuci kostką ten, kto nigdy nie zawahał się pisząc czy przygotowując scenariusz. „A co jeśli…?” jest grozą wiszącą niczym miecz Damoklesa nad każdym MG. Co z nim zrobić? Jak zabrać się do pisania scenariusza i skąd wiedzieć na co się przygotować? No i co z tymi ogrami – żywe one w końcu czy martwe? A może…?
12.00 Uzależnienie od gier, internetu i telefonów - fakty i mity - Krzysztof Piersa
Jak rozpoznać uzależnienie? Kiedy mamy do czynienia z problemem, a kiedy wyłącznie z fascynacją? Jak i kiedy reagować w przypadku najmłodszych? Jakie społeczne konsekwencje czekają nas w przyszłości. Przez ostatnie 8 lat Krzysiek odbył blisko 1200 wykładów profilaktycznych na obszarze całej Polski i teraz podzieli się swoimi spostrzeżeniami na Kozetkonie
13.00 Warhammer 40.000 Zapoznanie ze światem i opis Straży Śmierci (Deathwatch) - Paweł Stobrawa
Prelekcja ma na celu zapoznanie ze światem warhammera 40k. Opisuję on chronologiczne dzieje ludzkości, najważniejsze rasy, światy i wydarzenia w uniwersum. Dodatkowo prelekcja zawiera informacje o Straży Śmierci. Elity Kosmicznych Marines podlegającej inkwizycji.
14.30 Jak stworzyć cosplay postaci z gry? - Cat on the Moon
Fizyka przecząca logice, ogromne zbroje, fantazyjny wygląd oraz wymyślne propy, czyli postaci z gier. Jak zrobić cosplay takiej postaci? Jak przezwyciężyć ograniczenia związane z grawitacją, aby to działało i abyście nie zwątpili w swoje umiejętności? Postaram się pokazać Wam jak wygląda cały proces stworzenia takiej postaci od wyboru odpowiedniego modelu aż po finalny strój.
15.30 Nienormatywność w fabule – jak to ugryźć? - Nastii
Neuroatypowość, niepełnosprawność, płeć oraz seksualność dają niesamowite spektrum możliwości w kontekście fantasy. Jak ożywić swoje światy? Czy mamy jakieś przykłady w naturze, które mogą nas zainspirować? Czy domyślnie wszystkie postaci muszą być „normalne“? Jeśli masz otwarty umysł i chcesz dodać inkluzywną warstwę w książkach lub w swoich grach fabularnych, przyjdź i dowiedz się więcej.
16.30 Dokąd jedzie ten autobus? - czyli erpeżki online - Dredu&Masha, Erpegówek
17.30 VR: Mini turniej Beat Saber'a
Sala planszówkowa
Przestrzeń otwarta w godz. 9.30-18.30. Możliwość porozmawiania o grach, wypożyczenia i rozegrania przy stolikach.
W tym: Mroczny Amulet i Dice Royal z Dredem i Mashą
Sala dzieci i młodzieży
10.00 - 12.00 Jagodowy Las. Tajemnica słonecznej polany - Adam Ginel, Ustatkowany Gracz
Sesja dla dzieci w systemie Jagodowy Las. Dzieci wcielą się w dzielne Krasnoludki, które będą musiały pomóc Chochlikom. Ich Słoneczna Polana przestała być słoneczna!
12.00 - 13.30 Mistrz Baśni: Król Szczurów - Borys Wawrzkiewicz
14.00-18.00 Dzieciaki na rowerach: Sammy is missing - Sitek
18.30 Zakończenie wydarzenia i rozwiązanie meta gry
Blok poranny RPG
10.00 – 14.00
Wampir. Maskarada: Bądźmy szczerzy...
Kilka chwil odstępu pomiędzy strzałami sprawia, że masz nadzieję, że to już koniec. W ciemności dookoła Ciebie nastaje cisza, złowroga niepokojąca cisza. Po chwili słyszalne zdaje się być wymienianie magazynka w broni, potem jej przeładowanie. Bądźmy szczerzy… boisz się?
Prowadzi: Marcin „Marenioo” Stefanko
Triggery: do omówienia, dostosowania z osobami grającymi
Zew Cthulhu: Posępna posiadłość
Shadowrun Anarchy: Kogut, krewetki, karabin
Blok popołudniowy RPG
14.30 – 18.30
Worlds Without Number: Opowieści z Późniejszej Ziemi
Wieki ludzi i Przybyszów dawno odeszły, pozostawiając tylko szkielety swoich miast i popioły swoich snów na tym zmęczonym już świecie. Dziedzictwo ich praw wszyte głęboko w jego strukturę. Edykty martwych bogów i upadłych królów-magów podążają ścieżkami sił, których już nie jesteśmy w stanie zrozumieć. Pozostaliśmy dziedzicami ich niewidocznych już imperiów, a nasze życie zmuszeni jesteśmy budować na ich popiołach. Ale powstaniemy, jak nasi przodkowie po dziesięć tysięcy razy przed nami, i zbudujemy nowy świat. Po każdej erze ciemności nadchodzi świt. Musi nadejść…
Prowadzi: Dawid „Wujek Jasirus”
Triggery: gore, ciemność
Oneiros: Karty Wyobraźni: Koszmarny Wypadek
Zew Cthulhu (modern): SCAM
Zajawka: TUTAJ
Prowadzi: Crystal Root
Triggery: przemoc fizyczna i psychiczna, seksualność, zdrowie psychiczne
Deathwatch. Warhammer 40.000: Dobry ork to martwy ork
Z jednej z planet wewnętrznych przyszedł S.o.S o kolejnej inwazji xenos. Wielka horda Zielonoskórych bezlitośnie atakuje sprzymierzone siły obrońców Space Marines, Gwardi Imperialnej i Astra Imperialis( Floty imperialnej). Zostaniecie wrzuceni w sam środek konfliktu wraz z innymi oddziałami Straży Śmierci. Wasza grupa trafia tuż za linią wroga? Błąd nawigacji, a może plan mądrzejszych od was. Dowiecie się na miejscu, o ile przeżyjecie wystarczająco długo.
Prowadzi: Paweł Stobrawa
Triggery: Krew, Mord, Śmierć, Kanibale, Wojna, Każdy sposób na zabójstwo jest akceptowalny w imię imperatora. Fanatyzm religijny, rasizm według wszystkiego co żyje i nie jest człowiekiem (przeważnie). Nie ma Dobrych, są tylko zwycięzcy
Diuna: Przybycie na Pustynię
Arrakis. Diuna. Pustynna planeta. Jedyne we wszechświecie źródło przyprawy. Dopiero co Imperator przekazał ją w lenno rodowi Atrydów. Postacie Graczy zostają wysłani na Arrakis przed przybyciem księcia Leto Atrydy, lady Jessiki oraz ich syna Paula. Zadaniem postaci będzie sprawdzenie rezydencji w Arrakin oraz pozbycie się każdego szpiega, pułapki i asasyna zostawionego przez poprzednich władców Diuny, Harkonenów. Czasu jest niewiele, a niepowodzenie misji zagrozi życiu głów rodu Atrydów.
Prowadzi: „Wyznawca”
Triggery: